Door voortdurend te innoveren, blijven we in het hart van de Vlaming zitten.

Ricus Jansegers, Directeur Content VRT

“De leeftijdsgroep 18-54 is niet alleen voor merken maar ook voor ons een strategisch belangrijke doelgroep. Dat zijn geen loze woorden. VRT heeft zijn marktaandeel op deze doelgroep het laatste jaar kunnen vergroten door er strategisch meer op in te zetten. VRT 1 legt dit voorjaar met voorsprong het grootste marktaandeel in Vlaanderen voor op brede doelgroepen. VRT 1 en Canvas bereikten samen dagelijks gemiddeld 2,5 miljoen kijkers of 46% van alle Vlamingen 15+.


Die cijfers komen er uiteraard niet zo maar. We gaan dagelijks op zoek naar sterke verhalen, boeiende thema’s en verbredende duiding. We willen de hartslag van Vlaanderen voelen en voeden door te inspireren en te verbinden vanuit een maatschappelijke betrokkenheid. Door voortdurend creatief te innoveren, blijven we in het hart van de Vlaming zitten.


VRT maakt innovatieve, grensverleggende content en durft meer dan andere zenders afwijken van formats. Dat creëert opportuniteiten voor adverteerders. Door zich te linken aan kwalitatieve VRT-verhalen versterken merken zichzelf en zetten ze in op lange termijn verbinding met hun doelgroepen.”

Ricus Jansegers, Directeur Content VRT

Lees verder

Volgende: