Lees verder

PREMIUM AANDACHT GARANDEERT EEN OPTIMAAL EFFECT

Laagste reclamedruk

VRT 1 en Canvas onderbreken geen programma’s en hebben de laagste advertentiedruk op de Vlaamse Markt (7% voor VRT 1 en 4% voor Canvas).*


Wist je dat de reclamedruk bij VRT tot een vijfde lager ligt dan bij de commerciële zenders?

Uniek profiel VRT TV-kijker

Het VRT-publiek zapt minder weg en kijkt minder uitgesteld, belangrijke troeven voor efficiënte campagnevoering.**


Wist je dat het aandeel uitgesteld kijken bij VRT gemiddeld 22% bedraagt, en bij commerciële tv 34%?

Beperkt aantal adverteerders

We beperken ons aanbod tot maximum 4 billboards per programma: 2 billboards voor het programma en 2 billboards na het programma.


Wist je dat 6 op 10 mensen een tv-spot aandachtig bekijken? Dat blijkt uit onderzoek van Karen Nelson-Field.

* CIM TAM: percentage = sum autopromotion+Break / total airtime, jan-apr 2023, timeband 18-24u.

** CIM TAM, share live viewing vs total viewing, jan-apr 2023, North, 15+, live+7, incl. guest

HET EFFECT VAN TV-ADVERTISING

In samenwerking met VIA voerde de Australische marketingprofessor Karen Nelson-Field een Belgisch onderzoek naar de impact van aandacht op de STAS (Short Term Advertising Strenght), een begrip dat uitdrukt in welke mate consumenten een merk na het zien van een advertentie ook aankopen.

Lees meer

PREMIUM AANDACHT GEGARANDEERD

Laagste reclame­druk in Vlaamse markt

Beperkt aantal advertenties per programma

Uniek profiel VRT TV-kijker (meer live, minder uitgesteld)

Laagste timeshifting-percentage op Vlaamse markt

"Twee Zomers, De Twaalf, Dertigers, Arcadia, Chantal, Reizen Waes: bij ING adverteren we graag rond topcontent. Via VRT hebben we de volle aandacht van de kijker dankzij een lage advertentiedruk en een beperkt aantal toegelaten adverteerders. Unieke troeven die de impact van onze campagnes maximaliseren."


Patricia Vermandele

Media Manager ING

Lees meer

Volgende: