Om optimale creatieve partnerships op te zetten, staat een nieuw en versterkt team klaar.

Lieven Vermaele, Directeur Partnerships en Operations VRT

“Verbindende partnerships met programma’s, events en acties aanbieden: daarin zit de kracht en relevantie van de publieke omroep. Acties als De Warmste Week, STIP IT of het WK Voetbal zijn crossmediale formats die heel Vlaanderen beroeren en mobiliseren. Om maximale impact te creëren zetten we zowel onze tv-merken, VRT MAX als al onze radiozenders in.


Met onze Premium Partners zoeken we steeds naar de juiste mix van advertising, product placement en creatieve partnerships. Of het nu gaat om billboarding bij premiumprogrammatie, een product placement in Ons huis/Nieuw huis (VRT 1), een merkactivatie op Zomerhit (Radio2 en VRT 1), een licentie van een STIP IT-kledinglijn (Ketnet, MNM, Radio2 en VRT MAX) of partneren met een mega-project als de Olympische Spelen 2024 waarin alle VRT-merken een rol spelen: we gaan voor samenwerkingen waarbij alle partijen elkaar versterken.


Om optimale creatieve partnerships op te zetten, staat een nieuw en versterkt team klaar. De Var-matchmakers staan voortaan nog dichter bij de contentmakers van VRT. Zo kunnen we vanaf het begin van elk contenttraject de beste linken leggen. Op die manier garanderen we relevante en sterke partnerships, binnen een optimaal en kwalitatief mediakader.”

Lieven Vermaele, Directeur Partnerships en Operations VRT

Lees verder

Volgende: