Audio

wordt steeds

krachtiger en performanter om doelgroepen kwalitatief te bereiken.

In een wereld vol impulsen woedt de strijd om de aandacht van de consument hevig. Audio wordt steeds krachtiger en performanter om doelgroepen gericht en kwalitatief te bereiken. Als één van de grootste spelers in het Vlaamse audiolandschap zet de VRT dan ook sterk in op de uitbouw van de audiomerken.


De liefde van de Vlaming voor radio is bijzonder groot, we zijn een echt radiovolk. Dat resulteert in uitzonderlijke bereikcijfers. Vorig jaar bereikten de VRT-radiozenders dagelijks 48,2% en wekelijks 67,8% van de Vlamingen. Dat zijn cijfers waar adverteerders op kunnen bouwen.


Naast een breed bereik zet de publieke zender sterk in op verbinding met kwalitatieve en maatschappelijk relevante content. Dat betekent voor adverteerders: unieke opportuniteiten om kwalitatief en relevant te connecteren op echte trustpoints.


De VRT volgt haar gebruikers voortdurend door nieuwe merken en connectiemogelijkheden te ontwikkelen. Var vertaalt deze evoluties naar nieuwe touchpoints voor adverteerders.


Naast de gekende advertentiemogelijkheden op de radiozenders zijn reclameblokken op digital only-zenders (DAB+) en audio-prerolls op de belangrijkste VRT-radiostreams mogelijk. We werken intussen verder aan reclamemogelijkheden op de nieuwe audioplatformen.


Audio neemt met haar unieke eigenschappen een steeds belangrijkere plaats in in elke succesvolle marketingstrategie. Deze publicatie wil de opportuniteiten van deze evolutie voor adverteerders in de verf zetten met insights uit research, getuigenissen van klanten en inspirerende succescases.


Saskia Schatteman, CEO Var