De dynamiek van digitale audio

VRT-merken bieden naast live-beleving ook een rijke digitale audiowereld, de nieuwe audiokanalen bieden op hun beurt kwalitatieve connectiemogelijkheden met jongere doelgroepen. Digitale audio is een prioriteit voor de VRT, ook de bijhorende commerciële mogelijkheden ervan zijn in permanente ontwikkeling.

53%

De VRT vertegenwoordigt 53% van alle actieve sessies in België.*

Online luisteren bij vlamingen**

19,8% 12+

28,0% 12-24

23,1% 25-54

Wist je dat...

VRT-podcasts regelmatig terug te vinden zijn in de top 5 van de Apple podcasts listing?

*Bron: Radio Stream Monitor, Neuromedia, jan ‘22, Active Sessions, Belgische IP-adressen, Audio & Video* (Video* = videostreams met identieke audio als de audiostreams). Bron: CIM RAM, Noorden, mrt-dec’21, Aandeel luisteraars via internet in het totale luisteren (source share), ma-zo, 6-22u.

De favorieten van Silke Deliens

Marketing Executive Var

Ik volg de audio-innovatie van de VRT-merken op

de voet. Deze on-demand-

initiatieven konden mij de voorbije maanden het meest bekoren.