Dit is een video

Lees verder

Checklist

voor meer positieve impact voor jouw werk

Deze checklist is bedoeld voor marketing- en creatieve professionals in de advertisingwereld om meer impact te creëren binnen de context van de 17 SDG’s .

more

HONESTY

Is mijn boodschap duidelijk en onderbouwd?

Blijf dicht bij de consument: vertrek vanuit zijn kritische standpunt. Geef argumenten: onderbouw je beweringen met cijfers zodat hij je boodschap niet in twijfel trekt. Laat je inspireren door Kwadro +REPLACE ME!.

Kwadro vertelt helder in concrete feiten dat renoveren niet alleen goed is voor je huis, maar ook voor de planeet.

Play

more

COMMITMENT

Toont de campagne mijn inzet voldoende aan?

Pak uit met je duurzaamheids­certificaten en succesverhalen. Welke inspanningen hebben al geleid tot positieve impact? Wat zijn jouw concrete doelen? Laat je inspireren door Colruyt Group +REPLACE ME!.

Colruyt Group + vertelt helder in concrete feiten dat renoveren niet alleen goed is voor je huis, maar ook voor de planeet.

Play

more

URGENCY

Roept mijn spot een gevoel van urgentie op?

Leg haalbare kortetermijn­doelstellingen voor. Zorg dat de consument de urgentie begrijpt, met oog op de toekomst maar wel in het nu. Geef een concrete timing mee. Laat je inspireren door Valliant +REPLACE ME!.

Vaillant begint met een heldere motivatie en benadrukt de urgentie van het probleem.

Play

more

CLARITY

Gebruik ik heldere taal?

Pas je boodschap aan aan je doelgroep. Vermijd complexe woorden, vakjargon en technische termen. Leg in haalbare stappen uit hoe je de consument helpt om impact te creëren. Laat je inspireren door ALDI +REPLACE ME!.

ALDI vertelt hoe de consument samen met het merk de lokale economie kan steunen.

Play

more

SHARED VALUE

Sluit mijn boodschap aan bij de belangen van de consument?

Speel in op relevante huidige consumenten-uitdagingen. Benadruk dat ze samen met jouw merk direct bijdragen aan een betere wereld en benoem welk voordeel ze daaruit halen. Laat je inspireren door Daikin +REPLACE ME!.

Daikin stelt de consument centraal, speelt in op actuele topics en verlaagt de drempel tot actie.

Play